...

marți, 28 septembrie 2010

DOC - Genţi de bani

Azi 28 septembrie s-a lansat primul material de pe albumul "Scăpat de sub control" semnat Doc, numit Genţi de bani, in colaborare cu Deliric 1 si Vlad Dobrescu, pot spune o colaborare mult asteptată, şi care nu mai surprinde pe nimeni, cei mai sus alaturi de DJ Paul formând CTC (Controlul tehnic de calitate), aşa că a fost o a colaborare în familie.

Cu puţin înainte de lansarea mult aşteptatului album “Scăpat de sub control“, Doc, membru Facem Records şi CTC, ne-a răspuns câtorva întrebări legate de material. Vă invităm să citiţi interviul şi să vă lăsaţi părerea printr-un comentariu.

“Scăpat de sub control” – 10.10.2010!

X: Salut, Doc! În primul rând vrem să îţi mulţumim că ai acceptat propunerea noastră pentru a realiza interviu.

DOC: Salut vouă, cititorilor voştri, deci implicit şi mie căci sunt unul dintre ei.

X: Ai anunţat cu ceva timp în urmă faptul că vei lansă acest material. În acel moment ştiai cum va arăta proiectul final?

DOC: Am anunţat acum vreo 3 ani prima oară, dacă nu mă înşel. Pe atunci eram un alt om decât sunt acum, cu alte target-uri, viziuni despre muzică, viaţă etc. Vorba lui Cedrea: “cat timp exişti te schimbi”. Pe parcusul lucrului la proiect am avut parte de diverse experienţe de viaţă care mi-au schimbat optica şi nu mă refer la ochelari. De aceea am adăugat unele piese, le-am scos pe altele astfel încât eu-lui meu actual să-I placă produsul unitar, nu doar bucăţi din el. După cum ştii, ideea originală a fost de a scoate un mixtape, dar complexitatea materialului în sine a dictat titulatura de album.

X: Ne-ai spus într-un interviu acordat în luna iunie că mixul a fost gata, dar după o ascultare atentă ai decis să schimbi anumite piese. De atunci şi până acum, au mai existat modificări, noi idei?

DOC: Da, sunt modificări substanţiale. Am adăugat vreo 3 piese noi, am scos cam tot atâtea. De idei nu ducem lipsă. Am dus lipsă de timp pentru a le transpune în piese.

X: De producţie ştim că s-au ocupat Sez, Sagace, Raz One, Deliric 1 şi Vlad Dobrescu, dar ca invitaţi pe cine vom avea onoarea să ascultăm?

DOC: Pe partea lirică a problemei îi am pe băieţii mei VD şi Deliric1 pe 4 bucăţi. Pe ambii. Pe urmă, separat de astea, Deliric mai e pe 3 piese, VD pe încă una, Cedry2k pe vreo 2, Carbon, Maximilian, Bitza, Guess Who, Raku, Mike Diamondz, Rey. Cam ăştia. Ca Dj – Paul şi Faibo.

X: Există vreun invitat pe care ţi l-ai fi dorit şi nu ai reuşit să-l aduci pe album?

DOC: Da. Nu-I dau numele, dar colaborarea cu respectivul se va realiza oricum, doar că nu acum.

X: Ai anunţat că va avea loc un concert de lansare pe data de 10 octombrie. Oamenii vor mai avea ocazia să asculte vreo piesă de pe “Scăpat de sub control” până la acel moment şi dacă da, ne poţi da numele acesteia?

DOC: Vom da drumul la ceva înainte, nu ştiu exact la ce mă refer. Mai mult de atât, toată lumea va avea ocazia să asculte o piesă înainte de lansare, dacă va da drumul la radio pe o frecvenţă cunoscută pe care o vom anunţa când anumite detalii vor fi puse la punct. Atât.

X: “Metodă sigură” este o piesă ce, după declaraţiile tale, nu şi-a mai avut locul pe material. Există şi alte piese în această situaţie? Le vei lansa vreodată?

DOC: Da, mai sunt câteva piese care sunt în aer ca oxigenul. Le voi da drumul într-un fel, însă departamentul de marketing FR nu mă lasă să dezvălui metodele.

X: Proiectul va fi lansat şi în format fizic? Ne poţi spune cum se va distribui CD-ul?

DOC: Va fi lansat atât în format fizic – negociem distribuţia în magazine pentru Bucureşti, Timişoara, Braşov, Sibiu şi alte oraşe, precum şi cu plată prin card/sms (din nou, în negocieri cu anumite site-uri specializate). De asemenea, îl veţi putea găsi şi pe Rap Music Store şi alte site-uri de profil.

X: Te aştepţi la un număr considerabil de exemplare vândute?

DOC: Nu am aşteptări. România, ca şi ţara, nu-ţi lasă luxul aceasta la dispoziţie. Aştept ce o să vină.

X: Ce aşteptări ai de la acest album şi cum crezi că-l va primi publicul de hip-hop de la noi?

DOC: Vreau să mă ajute să-mi permit să mă ocup numai de muzică, măcar pentru o perioadă. Cât despre publicul de hip hop de la noi cred că-l va primi mai mult prin poştă. Sper că nu în sensul în care cumpără unu albumul şi-l posteşte cu încă 375 de alţii. Lăsând caterincă pentru mai târziu, depinde de gustul omului.

X: În această perioadă de aşteptare au existat oameni nemulţumiţi, spunând că materialul întârzie prea mult. Cu siguranţă Doc nu a stat degeaba şi aşteptarea va merita. Ce a dus la această?

DOC: Am tras un freestyle pe un beat al unei piese de afară şi i-am zis “Spune-mi“. Ăla e răspunsul meu. În afară de muzică muncesc de-mi sare capul ca unui Jack-in-a-box şi nu am avut cum să-l finalizez mai repede şi să sune cum vroiam. Plus că nu ştiu de ce atâta nemulţumire, nu e că şi cum dacă nu scot eu albumul ei nu mai pot respira regulat şi mor sufocaţi.

X: Vom avea ocazia să-l ascultăm şi pe Skilltester Stabbone sau numai Doc este “scăpat de sub control” în acest moment?

DOC: Eu nu combin engleza cu româna. Nu-mi place ideea. Face DOC ceva – e în romană. Scoate Skilltester cu The Aztext pe următorul lor EP ce va ieşi curând – e în engleză.

X: Ai în plan să filmezi videoclip uneia sau mai multor piese? Crezi că majoritatea clipurilor din hip-hop-ul românesc sunt filmate şi montate pentru internet sau clipuri ce nu îşi ating ţinta finală, difuzarea la TV?

DOC: Vom filma cel puţin 2 clipuri. Omul meu Deliric a investit o groază de bani în cea mai capabilă cameră a momentului şi o vom folosi pentru a-şi scoate nenorocita de investiţie. Cât despre clipurile româneşti, contează foarte mult piesa la care alegi să faci clip. Ştim cu toţii rigorile posturilor TV vis-à-vis de clipuri. De aceea, dacă piesa nu e ce zic ei că trebuie să fie te alegi cu un clip pe net şi atât, indifferent cât de bine e realizat.

X: Cu siguranţă veţi încerca ca albumul să ajungă la radio. Au fost realizate piese special pentru difuzare sau altfel nu se poate?

DOC: Da, am făcut o piesă în acest sens, plus că s-au mai legat pe parcurs bucăţi care permit asta. Veţi vedea cu timpanul.

X: Legat de lansare, ce artişti vor urca alături de tine pe scenă?

DOC: Pe lângă CTC vor mai fi Nwanda, Carbon, Rey, Maxi, Raku, poate Guess Who (nu se ştie încă sigur), DJ Paul, Faibo X, K-Funk şi mai vedem.

X: Evenimentul din Bucureşti va fi unul singular sau vei susţine concerte de lansare în mai multe oraşe din ţara?

DOC: Deja am setat nişte premise pentru a ajunge prin mai multe oraşe, vom anunţa totul la momentul oportun.

X: Este “Scăpat de sub control” un material perfect în viziunea ta? Ni-l poţi descrie în câteva cuvinte?

DOC: Nimic nu e perfect. Dar mă descrie perfect. SDSC e DOC şi viziunea sa despre hip hop de la Dificultăţi Tehnice încoace. Am încercat să înglobez o tematică diversă în piese, să mă joc cu flow-ul şi textul până la extrem şi eu zic că am reuşit.

X: Doreşti să transmit un mesaj cititorilor?

DOC: Feriţi-vă de somnambulismul care acaparează populaţia! Rămâneţi treji, puneţi-vă întrebări şi căutaţi singuri răspunsurile. Pe 10.10.2010 o să răspund eu la întrebarea “Cum sună hip hop-ul românesc de calitate?”. În rest, linişte-n suflet, oameni buni.


DOC - Genţi de bani cu Deliric 1 şi Vlad Dobrescu, Producţie: Sez.


Staţi cu ochii în 4, vom reveni cu noi informaţi.

Parteneri

ParadoXs24.blogspot.commuc rozsigur.info-internet mai sigur pentru copiiLink/Banner ExchangeLink/Banner Exchange
Not Romanian? Translate!